Jacques Cooper sa narodil v roku 1931. Počas svojej kariéry navrhoval aj
ťahače a helikoptéry, potom sa zameral na železničné zariadenia,
"ktorých vonkajší dizajn sa stal jeho veľkou špecializáciou".
Bol to Cooper, kto "dal TGV jeho charakteristickú siluetu so zúženým
aerodynamickým nosom a prvým oranžovým lakom, ktorý sa stal legendárnym
vo svete francúzskych železníc", uviedla tlačová správa výrobcu vlakov
Alstom, kde pôsobil v 70. a 80. rokoch. Prvá špeciálna trať bola
otvorená v roku 1981 medzi Parížom a Lyonom.
Jacques Cooper má na konte aj ďalšie významné úspechy, ako napríklad
Porsche 914-6 Murne, z ktorého čerpal inšpiráciu pre dizajn TGV a metra v
Santiagu (Čile) a Káhire (Egypt).
Viac ako 40 rokov po zavedení vlakov TGV vo Francúzsku sa tamojšia
železničná spoločnosť SNCF pripravuje na zavedenie novej generácie
vysokorýchlostných vlakov do konca roku 2025. Vonkajší dizajn TGV-M si
vo všeobecnosti zachováva línie a tvary, aké vytvoril Cooper v 70.
rokoch 20. storočia.
TGV vytvoril 3. apríla 2007 rýchlostný rekord na trati medzi Parížom a
Štrasburgom v triede koľajových dopravných prostriedkov. Súprava aj s
cestujúcimi dosiahla na 41 sekúnd rýchlosť 574,8 km/h. Jeho vlastný
rekord z 18. mája 1990 mal hodnotu 515,3 km/h.